top of page

Заходи УГА

27 квітня 2024 р.

Горіхова експансія на зовнішні ринки

Огляд планів з розвитку горіхової галузі в Україні, особливо у контексті її експорту.
Одним з ключових аспектів є перехід від сировинного експорту до поширення виробництва готових продуктів.

ГОРІХОВА ЕКСПАНСІЯ НА ЗОВНІШНІ РИНКИ


Одним з ключових викликів в перебудові промислового горіхівництва є диверсифікація промислового вирощування горіхів та експорту їх, як сировини, у подальшу переробку та створення готових продуктів. Така переробка можлива при кооперації садівничих агропідприємств, горішників-ФОПів, во взаємодії с діючими переробними підприємствами, у побудові виробничих "горіхових" ланцюжків, розвитку інших моделей співпраці. Вже є вдалі приклади такої співпраці – промислове виготовлення органічної горіхової олії в Україні та локальний розвиток крафтових виробників горіхової олії в регіонах, розвиток виробництва горіхових смаколиків та інгредієнтів: борошна, паст, тощо.

Але поки що на світовій горіховій мапі Україна є постачальником сировинного горіху. Тому переформування світового бачення України, тільки як сировинного горіхового експортера - виклик сьогодення.

Як разом більш ефективно розвивати та поширювати горіхові можливості України на зовнішніх ринках, які інструменти для посилення експортної спроможності горіхової галузі варто при цьому врахувати та на які споживацькі тренди при подальшому розвитку горіхової переробки орієнтуватися обговорили на спільній зустрічі з фахівцями Офісу з розвитку підприємництва та експорту.

Довідково нагадаю, що Офіс з розвитку підприємництва та експорту —державна установа, яка відповідає за розвиток та підтримку українського підприємництва на внутрішньому та зовнішніх ринках (надалі, для зручності – Офіс). Офіс був створений у 2018 році і наразі спільно з Міністерством цифрової трансформації України реалізує національний проєкт із розвитку підприємництва та експорту Дія.Бізнес.

Офіс активно співпрацює з Українською горіховою асоціацією. Це участь у горіхових конференціях асоціації, участь горіхових підприємств у складі колективних стендів, торгівельних місій на провідних міжнародних форумах, організованих Офісом, тощо.

Тому і розмова на спільній зустрічі, що відбулася на цьому тижні, була націлена на розвиток подальшої співпраці в наступних питаннях.

ПЕРШЕ. Дослідження зовнішнього ринку — один із найперших кроків на шляху до експорту, адже прийняття рішення щодо виходу на конкретний ринок має ґрунтуватися на основі досліджень.

Бо розвиток горіхової переробки - це лише вершина айсбергу, а просування продуктів горіхової переробки на зовнішніх ринках потребує ретельної роботи зі стратегією та підходами до створення й просування конкретних горіхових продуктів. На прогресивних світових ринках бізнес працює за принципами сталого розвитку, тому шлях при виробництві продуктів з серії "дешево та смачно" є достатньо обмеженим.

В зв’язку з цим, Офіс підготує для Горіхової асоціації секторальні дослідження по обраним фокусним горіховим продуктам для майбутнього експорту. Такі дослідження будуть зроблені фахівцями Офісу з допомогою відкритої онлайн-бази даних (такі як CIA, World Bank, TradeMap та інші), так і доступних для Офісу платних баз даних (Passport Euromonitor, Statista, Mintel GNPD).

Визначено першу фокусну групу горіхових продуктів: олія та борошно (у тому числі – органічні). При подальшій співпраці фокусна група буде розширена.

ДРУГЕ. Вимоги та сертифікація. Відповідність вимогам на зовнішніх ринках є передумовою доступу до цих ринків. Сертифікація продуктів харчування в ЄС передбачає ретельний контроль над якістю. Тому при виготовленні горіхових продуктів для подальшого експорту треба заздалегідь знати процедуру отримання сертифікації продуктів харчування в ЄС у відповідності з діючими Регламентами.

ТРЕТЄ. Офіс підготує огляд новинок горіхової продукції обраної фокусної групи в магазинах країн ЄС на основі інформації бази даних Mintel GNDP.

Огляд новинок продукції в магазинах допоможе адаптувати українську продукцію, змінити упаковку, маркетингові твердження та підготуватися до успішного виходу на обраний ринок.

ЧЕТВЕРТЕ. Участь у міжнародних виставках є найбільш ефективним інструментом поширення горіхові можливості України, пошуку потенційних партнерів.

Тому обговорено можливість участі підприємств-членів Української горіхової асоціації у складі колективних стендів та торговельних місій (моносекторальних та мультисекторальних), які організовує Офіс. Зокрема, у наступній найбільшій світовій виставці органічної харчової продукції «BIOFACH», (11-14 лютого 2025року, Нюрнберг, Німеччина), у виставці на Близькому Сході «Middle East Organic & Natural Products Expo (18-20 листопада 2024року, Дубай, ОАЕ), інших локальних національних виставках.

Участь у міжнародних виставкових заходах, які організовує Офіс, буде вдалим доповненням до участі горішників у виставках, які організує Проект ІТС.

Наприкінці зустрічі сторони домовились про подальші кроки співпраці.

Зі сторони Офісу у зустрічі взяли участь: Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підприємства та експорту, Ольга Гвоздьова, координаторка напряму аналітики і стратегії, Анна Міленіна, радниця, координаторка напряму експортного

консалтингу, Ольга Долінська, начальниця відділу аналітики.

Матеріали, які будуть підготовлені Офісом, будуть презентовані на заходах Горіхової асоціації та будуть надані переробникам або горішникам, які планують виробництво продуктів горіхової переробки та подальший експорт, на їх запит.

В свою чергу, Українська горіхова асоціація формує групу підприємств та підприємців, які зацікавлені у співпраці по розвитку виробництва продуктів горіхової переробки та експорту її на зовнішні ринки за сприяння Офісу.

Пропозиції по співпраці пропонуємо спрямовувати члену Президії Горіхової асоціації Дмитру Кабакову (т. 0673246878, емайл: dmytrokabakov@gmail.com), або на електрону адресу асоціації: ukr.nuts2008@gmail.com

Запрошуємо для співпраці.


Президент Української горіхової асоціації Г.Юдін



bottom of page