top of page

Міжнародні заходи, Міжнародні новини

21 лютого 2021 р.

GULFOOD 2021 - мінародна продуктова виставка

Виставка GULFOOD (ОАЕ, Дубай) – одна за найбільш впливових в світі щорічних виставок продуктів, напоїв і кулінарії, з безпрецедентною кількістю відвідувачів, експонентів і бізнес-операцій, проведених протягом чотирьох днів виставки.

Дубай - Дубаї - Об'єднані Арабські Емірати

ЗАМІСТЬ ПЕРЕДМОВИ:

 

Если открыть всезнающую современную ВИКИПЕДИЮ, а также, вместе с ней и том VIa «Энциклопедического словаря Брокгауза и Ефрона», написанный в1892 году, то типов ВОДОПАДОВ существует оказывается достаточно много - начиная от классического, вплоть до «конского хвоста» (оказывается есть и такое название у разновидностей водопадов). При этом, оба маститых информативных издания разных времён делают общий вывод в том, что это впечатляющее природное явление всегда приковывает к себе внимание всех зрителей...

Однако, ОРЕХОВОГО ВОДОПАДА нет в природной классификации, но это совершенно не означает, что он не может существовать в виде декора, обращающего внимание на себя.

 

Напомню, что благодаря развитию сотрудничества с проектом ITC в Украине, Ореховая ассоциация вновь получила возможность иметь собственный стенд в виде трёх брендированных стоек на коллективном украинском стенде на Международной выставке GULFOOD-2021


Поэтому при подготовке к выставке, изучив расположение коллективного стенда (отмечу при этом, очень удачное - в центральном павильоне выставке Trade centre arena), а также, не менее удобное расположение трёх брендированных ореховых стоек (целый «ореховый ряд»!!!), решено было во фланговой выставочной стойке, находящейся на центральном проходе выставки, декорно обустроить два «ореховых водопада» так, чтобы они сразу обращали на себя внимание, направляя посетителей выставки к «ореховому» ряду.

 

Поэтому ореховая кампания «ВОЛ-НАТ» (директор Гук А.В., Измаил, Одесская область), выращивающая в своём саду и успешно экспортирующая грецкие орехи сортов «Лара» и «Фернор», подготовила два «ореховых водопада», которые начинались впечатлительной горкой из собственных орехов 34 калибра в скорлупе, ниспадающей колотым ядром, цельным и половинками. Естественный цвет орехов в скорлупе, светлое ядро чрезвычайно эффектно смотрелись на ярко синем основании выставочного отсека стенда. При этом пояснения Владимира Гука на прекрасном беглом английском останавливали практически всех посетителей около первой выставочной стойки «орехового ряда», за которой размещалась непосредственно Ореховая ассоциация, презентовавшая первый ореховый каталог Украины, ТОВ «АГРОПРОМ-ЗАКАРПАТЬЕ» (фундуковые сады) и экспортная продукция компании «Агросельпром» (производство и экспорт орехового, фундукового масел).

На другій виставковій стійці «горіхового ряду» розташувалися ТОВ «ФАЕТОН ІНК» (менеджер Кулик А., горіхові, фундукові сади, переробний комплекс, експорт) та ТОВ «ЗОЛОТИЙ ГОРІШОК» (директор Подорожний В.І., менеджер Подорожний І., фундуковий сад, переробка та експорт фундуку), рекламні буклети ТОВ «НОВИЙ СВІТ ТЕХ» (директор Дарових Поліна, виробництво горіхового обладнання, але при цьому вона одночасно була офіційним перекладачем горіхової делегації).


Третя виставкова стійка «горіхового ряду» була щільно упакована виставковими зразками переробників та експортерів грецького горіха від компаній: «УКР-ВОЛНАТ» (директор Чуба В.С.) та «АГРО ТРЕЙД ЛУБНИ» (директор Вайлунов А.М.)


Таким чином, з метою зміцнення позиціонування української горіхової галузі у світі, формування її позитивного міжнародного іміджу, у «горіховому ряду» на колективному українському стенді, організованому проектом ITC, були представлені основні вектори розвитку галузі, починаючи від зростаючих промислових горіхових та фундукових садів, до переробки та експорту горіха, фундуку, олії.


Але для того, щоб взяти безпосередню участь у виставці Gulfood-2021 всім, як учасникам, так і відвідувачам, необхідно було приїхати до ОАЕ не пізніше, ніж за добу до початку виставки, у зв'язку з обов'язковим складанням тесту-ПЛР в аеропорту прильоту та добовим карантинним очікуванням на отримання результату в готелі без права виходу в місто.


21 лютого о 10.00 відбулося ВІДКРИТТЯ Міжнародної виставки Gulfood-2021.


Звичайно, пандемія коронавірусу, що охопила планету, не могла не позначитися на проведенні міжнародної виставки, навіть такої рейтингової, як Gulfood. Деякі заздалегідь оплачені стенди, особливо компаній з Південної та Північної Америк, не прибули взагалі і простояли повністю порожніми всю виставку.

Незважаючи на значно меншу кількість відвідувачів виставки Gulfood, ніж минулого року, до українського «горіхового ряду» інколи важко було підступитись, особливо у перший та другий день виставки.

 До кінця дня гули ноги від необхідності постійно стояти за стійкою, адже кількість столів для переговорів на весь колективний стенд, за жорсткими санітарними вимогами організаторів виставки, була скорочена до двох, кількість стільців за ними, лише до чотирьох на весь колективний стенд.

По одному стільцю було видано на кожну виставкову стійку, проте сидіти мало доводилося.

Надзвичайно жорстким та постійним був контроль з боку служб організаторів виставки за обов'язковим носінням захисної маски на обличчі протягом усього виставкового дня. Від петельок санітарної маски вуха практично у кожного горіли до кінця вже першого дня.

Але водночас зростала і візитниця від відвідування стендів.

 

З офіційних представників України на виставку відвідав заступник Міністра закордонних справ Д.Ю.Сеник. Незважаючи на жорсткий часовий графік ознайомлення з виставкою та стендами, Дмитро Сеник окремо підійшов до виставкових стійок «горіхового ряду» та ознайомився з горіховими виставковими експонатами. Маючи достатній досвід у просуванні товарів українського експорту (адже до призначення заступником міністра Д.Сеника з 2015 року працював надзвичайним та повноважним послом України в Сінгапурі, Брунеї, Новій Зеландії), Дмитро Юрійович пообіцяв надати всю необхідну допомогу у просуванні горіхової продукції. .

Підбиваючи попередні підсумки, цілком упевнено можна сказати, що курс, взятий Українською горіховою асоціацією, на створення постійної виставкової міжнародної історії, формування репутаційного капіталу та іміджу потенційного системного партнера в експорті, є вірним – зростає впізнаваність горіхової галузі на світовому горіховому ринку, з'являються реальні на постачання сортового горіха, фундуку з промислових садів. Тому зараз усі напрацьовані контакти та запити доведеться до настання нового сезону перекласти у конкретну форму співробітництва.

 Вчора делегація горіхової асоціації повернулася до України.

Після прибуття в аеропорт Бориспіль у всіх була включена програма із самоізоляції «Дій вдома», а це означає – здавання нового тесту-ПЛР та тяжке очікування результату, в даному випадку – негативного.


ПРО ВИСТАВКУ:


Виставка GULFOOD (ОАЕ, Дубай) – одна за найбільш впливових в світі щорічних виставок продуктів, напоїв і кулінарії, з безпрецедентною кількістю відвідувачів, експонентів і бізнес-операцій, проведених протягом чотирьох днів виставки.


GULFOOD - важлива міжнародна платформа, глобальний статус якої вже не викликає сумнівів, бо в ній беруть участь більше 5000 компаній з 120 країн і понад 97000 відвідувачів з 185 країн світу. Для цього площа експозицій дубайського торгового центру Dubai World Trade Centre (DWTC) збільшена до 127000 кв. м

       Особливою  популярністю виставка Gulfood користується у відвідувачів з країн регіону Перської затоки і Близького сходу, оскільки більше 95% продуктів харчування в країни затоки імпортується, що поряд зі значними обсягами реекспорту в ОАЕ, які оцінюються в 15,8 млрд. доларів США, робить виставку Gulfood важливим заходом

       Країни затоки або країни регіону GCC ( Gulf Cooperation Council — Рада співробітництва арабських держав Перської затоки) є одними із найперспективніших ринків у світі, згідно останніх аналітичних досліджень міжнародних маркетингових організацій. Зараз в країни затоки входить 6 країн - Саудівська Аравія, ОАЕ, Оман, Катар, Кувейт і Бахрейн. Також до участі запрошені Йорданія та Марокко, перемовини до вступу в країни регіону GCC веде Ємен.

        Тут зосереджені великі фінансові ресурси, що інвестуються в різні сфери економіки. ВВП регіону сягає 1462 млрд. $ . Загальна площа країн: Саудівська Аравія, ОАЕ, Оман, Катар, Кувейт і Бахрейн достатньо велика - 2572,7 тис. кв. км.

         Окрім того, демографічна ситуація тут змінюється надзвичайно динамічно. За даними Міжнародного валютного фонду, кількість населення в країнах регіону GCC збільшиться на 2,4% у 2021 р. та буде налічувати близько 60,0 млн. осіб.

         Даний регіон вважається одним з перспективних у контексті розширення ринків збуту для продукту «Made in Ukraine». Він цікавий тим, що країни GCC на 95% залежать від імпорту, і лише 5% – це внутрішнє виробництво: фініки і продукти переробки.

        Так само, імпортуються крупи, фасовані в місцеву упаковку і надалі продаються як продукт власного виробництва. Цей регіон користується популярністю у американських і європейських виробників, які давно мають там свої торгові представництва. Близько $25 млрд. доларів щорічного імпорту – чи можемо ми ігнорувати такий ринок?

         Крім цього, ціла низка країн Близького Сходу входить до найзаможніших в світі з високим рівнем доходів споживачів, а це стабільні клієнті, які готові платити високу ціну за ЯКІСНУ продукцію – якраз те, чого бракує внутрішньому ринку України і що стримує виробництво продуктів з високою доданою вартістю в Україні.

         Якщо говорити про купівельну спроможність – це близько 30 тис. $ ВВП на душу населення. Наприклад, в найбіднішій країні – Омані – 15 тис. $.

       Крім цього, Дубай - головні торгові ворота для ринків країн Азії, Північної та Південної Африки, Індії, а також ряду інших країн. Ринок охоплює більше 50 країн, 2 млрд. споживачів.

          Одним з традиційних справ у населення цих країн були горіхи та інші горіхоплідні.

     ВПЕРШЕ зі своїм виставковим стендом Українська горіхова асоціація дебютувала у виставці Gulfood-2020. Одне з центральних місць колективного українського стенду, організованого проектом ITC в Україні, було віддано стенду Горіхової асоціації.

     Вже третій рік поспіль ВГО «Українська горіхова асоціація», як галузева асоціація країни, співпрацює з проектом «Сприяння виходу малих і середніх підприємств плодоовочевого сектору на зовнішні ринки», що впроваджується Міжнародним Торговим Центром (International Trade Centre – ІТС) в Україні, спрямовану на покращення позиціонування та підвищення ефективності просування українського горіху на світових ринках.

    Завдяки розвитку співпраці з Проектом, Горіхова асоціація знову отримала можливість мати власний стенд на колективному українському стенді, організованому проектом ITC в Україні, на Міжнародній виставці GULFOOD-2021, яка відбудеться 21.02.2021 - 25.02.2021 в м. Дубай (ОАЕ).

      Але у виставці Gulfood-2021 учасники колективного українського стенду будуть мати кращі можливості участі, ніж у минулому році, тим, що український стенд цього разу розміщено в одному з центральних павільйонів виставки - TRADE CENTRE ARENA.

      Але це ще не все. Колективний український стенд, організований проектом ITC в Україні на виставці Gulfood-2021, налічує 10 виставкових стендів, брендованих виставкових стойок, розташованих на загальній території колективної виставкової площі 48 кв.м.

        І тут мені дуже хочеться сказати добрі слова на адресу команди проекту ITC, які, розуміючі важливість створення нового міжнародного іміджу для горіхової галузі України безоплатно віддали майже третину колективного стенду – ТРИ з десяти виставкових стендів для ГОРІХОВОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ.

        ВЕЛИЧЕЗНА ПОДЯКА Вам – фахівці проекту ІТС в Україні під керівництвом Олени Коломойцевій!!!

        Але ж для чого це?

        Поки що Україну на світовому ринку мало хто сприймає як країну, що може зайняти високі щаблі у ніші вирощування та експорту якісного сортового горіха. Така картина в галузі пояснюється досить невисокою якістю українського горіха, більше 95% якого збираються по домашнім подвір'ях і лісосмугах та наспіх, без якісної доробки експортованого.

       Крім цього, задля успішного позиціонування на зовнішніх ринках необхідно розуміти, що експорт – це не разові продажі за кордон, які сьогодні масово здійснюють фірми-одноденки («сірий» експорт), а потім безслідно зникають, щоб не платити податки та залишати гроші в офшорах. Експорт – це постійний системний канал збуту, який вимагає стабільності. Всі ці складові (а до цього ще слід додати неурегульоване законодавство) максимально знижують ціну на український горіх до рівня ДЕШЕВОЇ СИРОВИНИ.

    Сучасній горіховій галузі потрібен РЕБРЕНДИНГ - комплексна, стратегічна зміна існуючого застарілого БРЕНДА українського горіха на світових ринках.

        Сьогодні вже підростають промислові горіхові сади з сортовим якісним горіхом. Як зробити істотний прорив в експорті промислових партій, коли сформований роками бренд українського горіха за кордоном «нижче плінтуса»? І тут абсолютно справедливий основний меседж експертів плодово-ягідної галузі - ОБ'ЄДНАННЯ садів з якісним продуктом для створення СИСТЕМНОГО, а не ситуативного експорту. І це завдання ми повинні вирішувати самі у себе вдома, всередині України.                Однак навіть об'єднавшись в створенні сортових партій та одним цим "ситий не будеш" - потрібні замовники на високоякісний горіх, потрібен експорт.

     А для цього треба презентувати на світовому рівні горіхову галузь як сформований промисловий бізнес, який має інфраструктуру, яка має можливості забезпечувати системні експортні поставки якісного горіха – має свої промислові сади з сортовим горіхом, високотехнологічну переробку в технічно оснащених переробних підприємствах, «білих» експортерів з достатнім досвідом. Треба показувати переваги системного горіхового бізнесу та якість сортового горіх, зібраного в промислових садах потенційним міжнародним партнерам (доречи, велика акторка Фаїна Раневська стверджувала, що скромність прикрашає лиш тоді, коли більше нічим себе прикрасити).

         Але ми маємо на меті показувати світовій спільноті на виставці Gulfood-2021 не тільки сортовий волоський горіх. Це вже замало.

    В України підростають та починають плодоносити фундукові промислові сади, який ще Україна практично не експортувала, якість якого гарантована його вирощуванням в садах. Тому для виставки у нас ще одна важливенна задача – формування БРЕНДУ ЯКІСНОГО ФУНДУКА з промислових садів!!!

    Тому і сформовано офіційну делегацію Української горіхової асоціації з 12 представників всієї інфраструктурної промислової ланки горіхової галузі України. У складі делегації – керівники промислових горіхових та фундукових садів, переробних підприємств, досвідчених експортерів (але, з кожним учасником Горіхової делегації я познайомлю Вас у наступній інформації).

     Крім представницької делегації, ми ВПЕРШЕ приготували для світової горіхової спільноти ГОРІХОВИЙ КАТАЛОГ УКРАЇНИ.

       На 48 сторінках англомовного каталогу ВПЕРШЕ на світовому рівні буде показана наявність розвинутої промислової горіхової галузі України, яка може експортувати зібраний в промислових садах горіх та фундук, перероблений до необхідної якості на високотехнологічному обладнанні, сформований в експортні партії для самих вибагливих міжнародних покупців.

        48 сторінок, як в паперовому, так в цифровому, електронному варіантах з власними QR-кодами та адресами сформовані у три розділи:

1. Промислові сади горіха волоського, фундука, мигдалю

2. Переробні підприємства та досвідчені експортери

3. Виробники промислового обладнання для переробки

       Додатково підготовлений відеофільм «горіхова візитівка України», та ще багато іншого приладдя, для того щоб ГІДНО ПОКАЗАТИ МОЖЛИВОСТІ ГОРІХОВОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ.

       Мета цієї моєї першої інформації взагалі розказати Вам о планах Української горіхової асоціації по участі у величезній світовій виставці - GULFOOD-2021, яка відбудиться з 21 по 25 лютого в м. Дубай, в Об’єднаних Арабських Еміратах. Далі у наступних повідомленнях будемо Вам більш детальніше інформувати о підготовці та участі у виставці GULFOOD-2021...

Замість ЕПІЛОГУ: 50 років тому, в грудні 1971 року шість мудрих емірів (сьомий приєднався до них протягом наступного року), зібравшись разом, вирішили створити в своїй пустельній країні, яку вздовж і впоперек перетинали верблюжі стежки, ОАЗИС.

       Якщо відкрити всезнаючу Вікіпедію: оазис - ділянка посеред млявого, практично безжиттєвого середовища, на якому є ЖИТТЯ.

       Але шість мудрих емірів, проживши все життя в пустелі, були зовсім не дурнями, розуміючи, що жаркий клімат пустель вони змінити не зможуть. Тому створюючи країну, вони визначили для себе головну мету - зробити КРАЇНУ, як ОАЗИС для комфортного людського ЖИТТЯ.

     Так з'явилася на карті світу - країна ОАЕ. І сьогодні, дивлячись на запаморочливі хмарочоси, новітні технології, вже можливо з упевненістю сказати - у жителів пустелі вийшло створити ОАЗИС для ЖИТТЯ для себе, для своїх родин і мешканців раніш пустельної країни.

      Сьогодні  ми з Вами садимо і вирощуємо ГОРІХ, ФУНДУК, МИГДАЛЬ, які мають практично найкращий смак з усіх горіхів світу, тому що вирощені на найкращих ґрунтах. Еталон українського чорнозему знаходиться в Парижі, як еталонний зразок для всіх грунтів світу.

       Сьогодні ми, вирощуємо наші горіхові сади з думками про благополуччя від реалізації горіхового врожаю. Чи зможемо ми РАЗОМ створити ГОРІХОВИЙ ОАЗИС, об'єднуючись для створення гідної ціни нашого українського горіха, нашої праці.


 ПРОДОВЖЕННЯ


З минулої інформації Ви дізналися, що завдяки розвитку співпраці з Проектом ITC в Україні, Горіхова асоціація знов отримала можливість мати власний стенд на колективному українському стенді на Міжнародній виставці GULFOOD-2021, яка відбудеться 21.02.2021 – 25.02.2021 у м. Дубай (ОАЕ) ).

        І, як я вже раніше писав, колективний Український стенд, організований проектом ITC, на виставці Gulfood-2021, налічує 10 брендованих виставкових стійок, розташованих на спільній території колективної виставкової площі 48 кв.м.

         Розуміючи важливість зміцнення позиціонування української горіхової галузі у світі, формування її позитивного міжнародного іміджу, проект ITC безоплатно виділив майже третину колективного стенду – ТРИ З ДЕСЯТИ виставкових брендованих стійки для представників горіхової галузі України.

       За даними Української горіхової асоціації, станом на початок 2021 року в Україні налічується близько 11,2 тис. га промислових горіхових садів (в т.ч. горіх волоський, фундук, мигдаль – далі за текстом: горіхи).

       Лише у період 2018-2020 років, тобто. за останні ТРИ РОКИ за бюджетною Програмою держпідтримки садівництва було закладено 4596 гектарів горіхових садів, яким було надано грошову компенсацію в розмірі до 80% вартості куплених та посаджених сортових сертифікованих саджанців. Що, своєю чергою, становить 48 % від площі всіх посаджених садів, виноградників, ягідників в Україні за цей період.

     У горіховому садівництві, особливо останні три-чотири роки, відчувається перехід на інтенсивні технології, застосування передових технологічних схем вирощування, обробки, харчування та захисту промислових садів. Закладка нових садів провадиться більш інтенсивними сортами.

        Нарощуються високотехнологічні «м'язи» у переробників горіха та експортерів, купується новіше досконале обладнання для переробки та підготовки горіха на експорт. "Виросли" свої українські виробники горіхового обладнання.

     З 2020 року з ініціативи Горіхової асоціації було розширено лінійку технологічного обладнання для первинної обробки горіхів у садах та подальшу переробку з 30% грошовою компенсацією в рамках бюджетної Програми держпідтримки.

        Промислові горіхові сади, закладені в ранній період, вже почали вступати в плодоношення. У 2020 році вперше було реалізовано контракти на постачання сортового горіха волоського з промислових горіхових садів, що входять до складу Української горіхової асоціації. Та й сама Горіхова асоціація розширилася за рахунок вступу до її складу, крім садівників, ще й переробників, експортерів, виробників українського горіхового обладнання.

         Горіхова галузь стає на індустріальні «рейки».

        Разом з тим, незважаючи на те, що Україна з експорту горіха займає ЧЕТВЕРТО МІСЦЕ У СВІТІ, ми бачимо, що поки що ГОРІХОВА УКРАЇНА на світовому ринку ще мало хто сприймає як країну, яка може зайняти гідний щабель у ніші вирощування та експорту якісного сортового горіха, як ПАРТНЕРА у забезпеченні постійного системного експорту.

   Горіховий експорт з України сприймається як високоризиковані операції. Недосконалість українського законодавства, кришування фірм-одноденок, існуючий схемний «сірий» експорт породжує гучні горіхові скандали, які у потенційних закордонних покупців сприймаються як існування «горіхової мафії».

     На українського експортера іноді дивляться як на представника горіхового клану Аль Капоне, Пабло Ескобара чи Джона Готті.

      Тому великі поставки українського горіха «заради спокою» виконуються через турецькі чи інші закордонні фірми. До минулого року Туреччина була ІМПОРТЕРОМ № 1 українського горіха.

   А тоді ЯКА ПЕРСПЕКТИВА У САДОВОДІВ, що вкладають свої кошти, сили, роки на вирощування горіхового саду, що плодоносить???

        Користуватися послугами фірм-одноденок, які працюють максимально 2-3 місяці?

    Пирнути в «СІРИЙ» ЕКСПОРТ та «вимазати» сортову чистоту свого саду, яку вдень і вночі вирощував кілька років до появи власного горіхового врожаю?

       Стати ПОСТІЙНИМ ПОСТАВНИКОМ посередників, «перекупів»?

      З такою перспективою КАТЕГОРИЧНО НЕЗГОДНА Українська горіхова асоціація!!! Як і не згодні садівники, які розуміють, що, якщо не працюватиме інстинкт самозбереження вкладених у садочок сил, років, коштів, надій - працюватиме природний відбір. Теорію Дарвіна ніхто не скасовував!

       З огляду на це Горіхова асоціація рівно рік тому, 30 січня на загальних зборах членів Асоціації оголосила про курс на створення ЕКСПОРТНОЇ ГОРІХОВОЇ СТРАТЕГІЇ.

       ТАК, надзвичайно складне та багатовекторне завдання, особливо з огляду на нашу ментальність. І нахрапом, відразу її не вирішити, як і репутаційний капітал на зовнішньому ринку не заробити.

     Не буду зараз знову повторювати про необхідність кооперації, перспективність створення збірних сортових горіхових партій, ефективність їх експортного продажу. Багато керівників садів, що потримали в руках власний поки що не великий урожай, який дістався їм величезною працею і реалізований «перекупам» за «копійки», розуміють справжнє значення народної приказки гуртом і батька легше бити.

        Системний вихід зовнішні ринки стає закономірним етапом розвитку успішного горіхового бізнесу.

        І тому для успішного просування українського горіха на зовнішні ринки потрібен крім безпосередньо сортового якісного горіха ще й його позитивний іміджевий образ.

      З цією метою, ВПЕРШЕ було створено ГОРІХОВИЙ КАТАЛОГ, до якого увійшли окрім великих за площею горіхових, фундукових, мигдальних садів України ще й переробні підприємства-експортери, українські виробники горіхового обладнання – представники ГОРІХОВОЇ ГАЛУЗІ.

     48 сторінок англомовного каталогу дозволить ВПЕРШЕ показати ГОРІХОВУ УКРАЇНУ, як галузь, що має можливості стати надійним діловим партнером.

       …Тримаю в руках ще сирий, тільки з друкарні екземпляр ГОРІХОВОГО КАТАЛОГУ. Його екземпляри вперше побачать на міжнародній виставці GULFOOD-2021.

    Сьогодні я розміщую лише титульну обкладинку та останній лист Каталогу. Після його презентації на виставці цифрова копія КАТАЛОГУ буде розміщена у вільному доступі на сайті Української горіхової асоціації.

         Залишилося зовсім небагато часу – до відкриття виставки всього 5 днів!

 

Президент Української горіхової асоціації Г.Юдін




bottom of page